Home
My Service
Sewa Iklan
Banner Exchange
Site Map
About Me
Isu
Tutorial
Agama
Sukan
Personal

Sila Klik Untuk Maklumat Lanjut

Safira Printing

Putikan Gigi

Thursday, 22 December 2011

Disember Bulan Kegelapan

Disember adalah bulan kegelapan? hoho.. seram je tajuk post ni.. kalau kita tengok, cuaca dua tiga hari ni seringkali mendung dari pagi sampai lah ke petang.. cuaca macam ni memang sejuk, kalau kt Amerika, dah turun salji dah.. hehe

Adakah cuaca sekarang sama dengan cuaca
pada 100 tahun lampau?
Dan cuaca macam ni kadang-kadang menakutkan kita lebih-lebih lagi apabila menjelang perayaan Krismas atau tiba ke penghujung bulan, pernah beberapa kali dunia telah digemparkan dengan bencana alam seperti gempa bumi dan yang paling teruk Tsunami yang berlaku pada 26 Disember tahun 2009 kalau tak silap. 

Adakah memang lumrah atau rutin fenomena alam, setiap kali bulan Disember pasti berlaku bencana alam yang dashyat? Kita memang tak tahu. Tapi tahukah anda ada konspirasi yang di wujudkan yang boleh mengatur huru hara dunia dengan mencipta bencana menggunakan teknologi yang mereka bina? Saya tak nak mengulas lebih lanjut kerana masih lagi menyiasat hasil pembacaan pada satu artikel ini. 

Apa yang pasti, Allah SWT telah menarik keberkatan masa, sebab tu masa rasa cepat je berlalu. Apakah yang bakal terjadi pada masa depan dan apakah perancangan kita? Kita memang tak tahu apa yang bakal berlaku dan apa yang penting, kita perlu persiapkan diri ini dengan 'bekalan' yang secukupnya (peringatan buat diri saya, insyaAllah)

5 comments:

amny said...

bumi makin tua .... errmm

Anyyss Shuhaimi said...

akhir zaman. kiamat semakin dekat

Firdaus Kasim said...

Amny : kita pun makin lama makin tua, tiada yg kekal kt dunia ni

Anyss : Yup, totally right

mieza said...

mse mkin cepat berlalu..
kiamat makin dekat.
tp kite msih leka dgn kehidupan.

pelangi sepi said...

dunia sudah akhir zaman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Rakan Blogger. Apa Yang Terbaru?

! Firdaus Kasim Hak Cipta Terpelihara.
Themes designed by Firdaus Kasim